maanantai 17. marraskuuta 2014

Tb: unelmaloma Barcelonassa

Vietimme kesällä unelmaloman Barcelonassa...
ilman lapsia, siis ;)
Vaikka matkustan enemmän kuin mielelläni neljän lapsemme kanssa, oli kerrankin niin ihanaa lomailla kahdestaan. Tämä oli ensimmäinen pitkä (5vrk) reissumme kahdestaan sitten vuoden 2002.

Vuokrasimme asunnon Barcelonetan kaupunginosasta Airbnb:n kautta. Vuokraaja olikin sattumalta suomalainen nainen espanjalaisen miehensä kanssa, sydämellinen nuoripari!
Pieni kaksio riitti meille kahdelle hyvin, ja sijainti oli mitä parhain: suoraan rannan edustalla. Ikkunastamme oli loistonäköalat, ja aamupalat sekä monta lounasta söimme avoimen ikkunan äärellä.

Barcelona on pullollaan nähtävää, jota ei viidessä päivässä ehdi. Tai meille se ei riittänyt ainakaan... Siksi päätimmekin jo etukäteen, ettei ahnehdita, vaan mennään fiiliksen mukaan: rentoutuminen oli loman pääasia! Paljon jäikin ensi kertaan, mutta onpahan yksi syy lisää palata ihanaan Barcelonaan :)

Päivärytmiksi muodostui aamulenkki rabtabulevardilla+kuntopiiri  (lyx: yhdessä!), ja sen jälkeen aamupala maistuikin taivaalliselta. Saattoi myös pötkötellä rannalla lukemassa kirjaa hyvällä omallatunnolla (heaven: ei tarvinnut eväänsä heilauttaa kuin uimaan välillä, jos itseä huvitti! ei pissahätää, nälkää, kiistelyä, hiekkakakkujen leivontaa tai maistelua!). Rantarupeaman jälkeen vakioksi muodostui puolenpäivän sangriat alakerran Farggissa (tuhmaa!).

Yhtenä aamupäivänä lähdettiinkin rantapötkötysten sijaan seikkailemaan vuokraamillamme fillareilla (taas se odotuksen ja vapauden tunne, kun viilettää fillarilla vieraassa kaupungissa: lovelyyyy!). Katsastettiin Sagrada Famiglia ulkoapäin, jatkettiin siitä Montjuicille -mikä nousu fillarilla helteessä, huh!! Aiottu funikulaariajelu jäi siten väliin, mutta telefericillä sentään matkattiin ylimmälle huipulle.
Koko päivähän siinä meni, kun fillaroitiin ympäriinsä, ja oli kyllä nappivalinta, kuumuudesta huolimatta. Pyörällä näkee niin paljon enemmän (hah sellaistakin mitä ei ehkä haluaisi, kuten kahden naisen raju tappelu Ravalissa)!
Onneksi selvittiin pyöräilyistä ehjin nahoin, nimittäin matkalla takaisin Barcelonetalle näimme kaksi tapausta, kun pyöräilijä kaatui pahannäköisesti jarrutettuaan liukkailla laatoilla, joita Barcelonassa on aika paljon.

Ravintoloissa söimme lähinnä iltaisin, Barcelonetan alueella, ja kaikkialla saatiin hyviä ruokia, kalaravintolassa ja tapaspaikoissa. Kuvissa näkyvä asuntomme edustalla sijaitseva Surf House Barcelona jäi ruoan osuudelta testaamatta, kun emme tajunneet ajoissa tehdä pöytävarausta. No, drinksut maistettiin ja nautittiin kauneudesta ympärillämme.

Postauksia olisi voinut tehdä vaikka kuinka monta. Nyt, kun tämä omani hiukan venähti, laitan kaiken yhteen postaukseen.
Kaunis, tunnelmallinen, ihana kaupunki täynnä nähtävää. Loistokohde yhdistettävälle ranta- ja kaupunkilomalle.

Viisi päivää kului siivillä. Barcelonaan lähtisin koska vain takaisin, myös perheen kanssa. Miss u!

1. Barcelonassa en ole kaynyt,mutta vaikuttaa todella ihanalta paikalta.Olisi ehka aika meidankin mieheni kanssa lahtea kaksin lomalle,silla viimeisesta lomasta on jo 15 vuotta,ennen lasten syntymaa....

1. Kiitos kommentistasi :)
      Barcelona on mielestäni kyllä käymisen arvoinen paikka. Muutama vuosi sinne haikailtiin ja kyllä kannatti -kahdestaan oli niin kiva olla reissussa! Toivottavasti teidän reissu järjestyy :)

2. Ihania kuvia ja tunnelmia! Me oltiin vuosi sitten tuolla koko perheen voimin muutama päivä. Siitä asti ollaan miehen kanssa välillä mietitty että tuonne olisi tosi mukava matkata myös kaksin- ehkä vielä joku kerta päästäänkin! Siihen asti "joutuu" tyytymään näin kuvien muodossa virtuaalimatkailuun :) Mukavaa joulunodotusta teille!

1. Kiitos :)
      Mä katselin jo silloin kesällä asuntoa Barcelonetalta ensi kesän perhelomalle, mutta sitten päätettiin, että jos reissataan viikon loma ensi kesänä perheen kanssa, otetaan vielä kuitenkin helpommalla kaavalla eli all inc -perhehotelli, johonkin lämpimään. Isojen lasten kanssa asia olisi toinen, mutta noi 3- ja 7-vuotias on vielä hiukan työläämpiä ;)
      Toivottavasti pääsette vielä kaksin tuonne! Mekin ollaan mietitty pitkää viikonloppua Barcelonassa kahdestaan, voisi olla aika kiva!

3. Mitä?!? Onko siellä noin kesä :)
    Moni on kehunut paikkaaa. Tahtoo tuonne.

1. Oli siellä kesällä...;);)
      Nyt lienee syksyä pukkaa Barcelonaankin. Suosittelen paikkaa minäkin!

4. Aivan ihana tunnelma kuvissa...ihan kamalasti alkoi tehdä mieli johonkin...olimme helmikuussa Barcelonassa ja se ei ollut paha lainkaan, leuto talviloma :-))
    XX

1. Kiitos Päivi :)
      Matkakuumetta täälläkin: Johonkin lämpöön ja aurinkoon olisi ihana päästä!
      Barcelona onkin varmasti hyvä kohde myös talvella, silloin ei rantaelämä haittaa kaupunkiin tutustumista ;)

Kiitos kommentistasi <3
Kommentoithan aina uusimpaan postaukseen, ettei kommenttisi jää huomaamatta :)